Należy pamiętać, że wiadomości podprogowe są umieszczane w reklamach, jako ukryte obrazy bądź słowa. Tego typu podświadome bodźce często wpływają na zachowanie, poznanie, a także postawę. Warto podkreślić, że wiadomości podprogowe, zwane również wiadomościami ukrytymi, są zaprojektowane w taki sposób, żeby przemieszczać się poniżej normalnej granicy percepcji. Często reklama podprogowa nie będzie dobrze wykonanym obrazem bądź iluzją wizualną. Niekiedy określony produkt jest obecny w tle, co nie jest wcale takie oczywiste. W takim przypadku nazywane jest to lokowaniem produktu. Ciekawym przykładem będzie sytuacja, jeśli określony produkt bądź miejsce jest wielokrotnie prezentowane w programach telewizyjnych, a także w filmach.
Reklama podprogowa
Warto podkreślić, że reklama podprogowa jest wykonana odpowiednio, jeżeli widz po odkryciu ukrytego przekazu będzie z siebie dumny, a nawet zacznie czerpać radość ze sztuczki danej reklamy. Świetną rzeczą w takich ukrytych wiadomościach będzie to, że jeśli są odpowiednio wykonane, mogą być opłacalne i doprowadzać do najbardziej zapadających w pamięć reklam do tej pory. W obecnych czasach reklama, jako jeden z elementów składowych kierunków marketingowych zaczyna nabierać coraz bardziej złożonej struktury. Efektem tego jest rosnący priorytet stosowania metod psychologii w reklamach. Z tego powodu determinowana jest zasadność rozważenia kwestii podświadomego wpływu reklam na konsumentów. Ponadto obecnie istnieje bardzo dużo książek oraz czasopism, które poświęcone są zagadnieniom z psychologii w reklamach. Jednakże przyspieszenie tempa rozwoju rynków, a także wzrost częstotliwości zmian generowania dóbr wymagać będzie dodatkowego zbadania tego typu zagadnienia.
Jakie są psychologiczne techniki manipulacji
Trzeba wspomnieć o tym, że podświadomą, czyli podprogową reklamę możemy zdefiniować, jako dźwiękową, wizualną bądź inną reklamą wpływającą na psychikę człowieka – jest ona nieświadomie przyswajana. Mimo tego że podświadome reklamy od ponad 50 lat traktowane są w tej kwestii bez zbędnej irytacji, to co jakiś czas pojawia się nowy zarzut wobec przekazów, które działają na naszą podświadomość – zwłaszcza w przypadku reklam telewizyjnych czy filmów. Warto podkreślić, że muzykom zarzucano również wpływania na podświadomość ludzi. Należy pamiętać, że reklama podprogowa jest praktyką umieszczania sygnału bądź wiadomości w reklamach w celu bezpośredniego włączenia informacji o tym przekazie od razu do podświadomości odbiorcy.