Zakupy na odległość to coś, co do wielu osób nie przemawia. Są ludzie, którzy uważają, że kupowanie w ten sposób jest ryzykowne. Można to w jakiś sposób zrozumieć, ale jednocześnie nie możemy zapomnieć o możliwości dokonania zwrotu. Poza tym możliwość zwrotu to coś, co dotyczy nie tylko sklepów internetowych.
Eurobuty zwroty a aktualnie obowiązujące przepisy
O szczegółach można powiedzieć wiele. Oczywiście trzeba też pamiętać o tym, że wiele zależy od konkretnej firmy. Spójrzmy więc na to, co się dzieje, gdy kogoś interesują Eurobuty zwroty. Niemniej jednak zacznijmy od tego, co obowiązuje niezależnie od sklepu – chodzi rzecz jasna o obowiązujące w naszym kraju prawo. Według polskiego prawa klienci mają 14 dni na zwrot. Ponadto podawanie przyczyny nie jest konieczne. Warte podkreślenia jest również to, że chodzi wyłącznie o sprzedaż konsumencką.
Jak wyglądają Eurobuty zwroty?
W ten sposób dochodzimy do kwestii, które zależne są od postanowień poszczególnych sklepów. Zacznijmy może od kwestii finansowych – gdyby kogoś interesowały Eurobuty zwroty, bez wątpienia należy zwrócić uwagę na płatność. Darmowy zwrot przysługuje tylko tym, którzy zdecydowali się na subskrybowanie newslettera. Jeżeli myślisz o zwrocie, na pewno musisz pamiętać o nienaruszonym stanie, oryginalnym opakowaniu i całej zawartości. Wszystko musi prezentować się bez zarzutu. Do przesyłki należy dołączyć oryginalny dowód zakupu i formularz zwrotu wraz z numerem konta, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy. Dokonanie zwrotu następuje w ciągu 14 dni od daty przyjęcia odesłanego obuwia. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem lub do odbioru w paczkomacie. Wspomniany formularz dostępny jest na stronie działalności.
Odrzucenie wniosku
Jak się można domyślić, może zdarzyć się tak, że zwrot z jakiegoś powodu zostanie odrzucony. W takiej sytuacji należy spodziewać się stosownej informacji. Odesłanie produktu nastąpi w ciągu 10 dni. Koszt odesłania towaru spoczywa na kliencie. Odrzucenie wniosku może wynikać choćby z uszkodzeń czy widocznych znaków użytkowania. Gdyby pojawiały się jakieś wątpliwości, zawsze można skorzystać z możliwości kontaktu. Pracownicy zrobią wszystko, aby wyjaśnić ewentualne wątpliwości. Dobro klientów jest najważniejsze.
Czy zwrot jest koniecznością?
Warto też zastanowić się nad tym, czy Eurobuty zwrot to jedyna opcja, jaka wchodzi w grę. W końcu firma oferuje także wymianę. Oczywiście w przypadku wymiany także trzeba pamiętać o kilku sprawach. Sprawa, od której należy zacząć to odesłanie obuwia na własny koszt w oryginalnym opakowaniu. Poza tym nie można zapomnieć o formularzu wymiany i oryginalnym dowodzie zakupu. Warte zapamiętania jest też to, że formularz wymiany może zostać przesłany drogą elektroniczną. Zadbanie o alternatywę to duży plus. Podczas dokonywania wymiany/zwrotu można czasem o czymś zapomnieć (choć rzecz jasna lepiej, aby taka sytuacja po prostu nie miała miejsca). Oczywiście w przypadku wymiany również może dojść do odrzucenia prośby. Sytuacja jest analogiczna – jeżeli widzimy, że towar jest uszkodzony (przykładowo), nie ma szans na zwrot czy wymianę.
Nieodpowiedni zakup nie musi oznaczać poważnych problemów
Konieczność dokonania zwrotu może jawić się jako coś skomplikowanego. Prawda jest jednak taka, że cała procedura nie powinna sprawiać większych trudności. Gdyby jednak jakieś trudności się pojawiły, zawsze można liczyć na profesjonalne wsparcie. Pracownicy zrobią wszystko, aby wszelkie komplikacje zostały szybko wyjaśnione. Do tego jest także możliwość wymiany.