Zanim zaczniemy wprowadzać zmiany „pod SEO” na swojej stronie internetowej, konieczne jest rozeznanie się, jakie błędy kryje nasza witryna. Nieważne, czy dopiero zaczynamy stawiać stronę i chcemy, by była wykonana jak najlepiej, czy może zależy nam na poprawie funkcjonowania obecnie działającego serwisu. Zawsze powinniśmy przed rozpoczęciem optymalizacji wykonać audyt SEO.
Po co jest audyt SEO?
Bardzo często tworząc stronę internetową błądzimy po omacku. Niestety, jeśli na tym etapie nie zwrócimy uwagi na pewne kwestie techniczne, później odbiją nam się one czkawką. Będą niczym niewielki kamyk w bucie, który będzie utrudniał normalne funkcjonowanie i powodował spore niedogodności. Audyt SEO pozwala wykluczyć te błędy, zarówno podczas tworzenia nowego serwisu, jak i w trakcie wdrażania poprawek do już istniejącego projektu.
Wujek Google daje nam sporo różnych wytycznych dotyczących tworzenia stron internetowych, dzięki którym wiemy, o co powinniśmy zadbać podczas prac nad serwisem. Dodatkowo, doświadczony specjalista SEO ma również wiedzę na temat rozwiązań, które doskonale sprawdzają się w przypadku konkretnych typów witryn. Dzięki temu możemy mieć pewność, że uzyskamy konkretne wskazówki, a nasz projekt jest w dobrych rękach. Audyt SEO ma za zadanie wskazać nam błędy i wytyczne, które pomogą nam poprawić techniczną warstwę strony, a także zapobiec następnym nieprawidłowościom.
Audyt SEO – darmowy czy płatny?
Jaki audyt SEO powinniśmy wybrać? W sieci dostępnych jest mnóstwo różnych rozwiązań. Są agencje marketingowe, które oferują błyskawiczny audyt za darmo, są również takie, które za tę usługę liczą sobie sporo pieniędzy. Choć oczywistym jest, że prowadząc biznes musimy czasem szukać oszczędności, w tym wypadku lepiej nie ufać darmowym lub bardzo niskim ofertom. Jeśli zależy nam na profesjonalnie wykonanym audycie SEO, będziemy musieli za niego zapłacić. Zdarza się jednak, że taka usługa jest darmowa, jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z innych usług agencji performance marketingu.
Darmowe audyty SEO nie są spersonalizowane i zawierają jedynie ogólnodostępne wytyczne, bez konkretnej, całościowej analizy zawartości strony. Co więcej, mogą one zawierać błędy i nieścisłości, co grozi spadkiem widoczności naszej witryny po wdrożeniu zaleceń. Ponadto, w przeciwieństwie do profesjonalnego audytu SEO, darmowa wersja nie posiada elementów analizy rynku, monitoringu konkurencji czy dodatkowych wskazówek technicznych pod kątem UX. Decydując się na wsparcie specjalistów, którzy kompleksowo przeanalizują naszą stronę, nie musimy się martwić o żadne niedogodności.